woensdag 31 juli 2013

Uitslag give away van weekend slenteren, shoppen, eten, drinken en nog meer eten

Mijn vader woont in een klein Frans dorpje vlakbij de gezellige stad Lille. Altijd als we op bezoek gaan bij mijn vader moet ik altijd even shoppen in Lille. Wat een geweldig stad is dat. Het is net zo leuk en authentiek als Parijs, maar dan een stuk rustiger met minder toeristen.
 
 
 
 
Dit keer waren mijn oom en tante en neefje ook mee en kon ik niet zo lang winkelen als ik normaal doe. Maar dat vond mijn lief niet erg. We waren dit weekend tenslotte in Frankrijk om de nieuwe zaak van mijn vader te bekijken. Hij heeft een pizzeria geopend in het schattige dorpje Fresnes sur l'Escaut. Als je in de buurt bent moet je zeker daar pizza gaan eten Hij maakt ze helemaal zelf. En ze zijn heerlijk!
 
Ook het deeg maakt hij zelf
 
Eten in de tuin van de pizzeria
 
Mijn favoriete Franse toetje: Macarons

 
 
Nadat we zaterdagavond bij mijn vader hadden gegeten vertrokken we zondagochtend, na een uitgebreid ontbijtbuffet, richting Nederland. Oh ja, en we haalden nog even voor een klein vermogen aan wijn bij Auchan! Ken je de Auchan niet? Dat is die mega grote supermarkt met 80 kassa's die ze in bijna elk Frans centre commercial hebben. Ze verkopen er werkelijk alles. En...ze hebben er een uitgebreide wijnafdeling. Mijn lief en ik zijn gek op lekkere wijn. (En dan vooral op Franse wijn. Kan niet anders he met een Franse vader?) En dat hebben ze in Frankrijk volop. Nog een stuk goedkoper ook! Vooral de Sancerre is een aanrader!  Dus ben je in de buurt...ook even daar naar binnen.
  

Op de terugweg naar Nederland maken we altijd een tussenstop in mijn favoriete Belgische stad. Je komt er toch langs he?!
 
 
 
Ook hier hebben we heerlijk geslenterd langs het water,
 
 
 
 
 
 
 
het kasteel bekeken, een brocant marktje bezocht, wat gedronken op een terrasje, wat gegeten op een ander terrasje (heerlijke tapas!),
 

 
 
nog een extra rondje tapas besteld en vervolgens nog iets gedronken op weer een ander terras. Het leven kan zo eenvoudig zijn...
 
Mocht je ook tapas gaan eten bij dit tapasrestuarantje (in steegje tegenover de kerk),


 
 
breng dan ook zeker een bezoekje aan het toilet. Een en al brocante pracht!





Ik heb een geweldig weekend gehad in Lille en mijn favoriete Belgische stad!
 
En welke stad is dat? Dat is......Antwerpen!! Tante Jannie had het helemaal goed geraden! Stuur je een berichtje met je adres? Dan stuur ik je de kaartjes op.

2 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijke foto's zeg! Ik krijg nu nog meer zin in mijn vakantie!! (nog 1,5 dag werken haha duurt lang!) Antwerpen is toevalligerwijs ook een van mijn favoriete steden. (maar op nummer 1 staat Parijs haha) Lille is dus ook een aanrader? Wij gaan een beetje door Frankrijk trekken in de vakantie dus dan zal ik Vriendlief vragen om ook eens een stopje in Lille te maken. Is toch niet zo heel ver weg. Ik ga je mailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto's en leuk blog heb je, bedankt voor je leuke post voor mij lekker blauw allemaal leuk!
    Heb de foto's ervan op mijn blog geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen