dinsdag 27 augustus 2013

Tutorial envelopboekje, leuk voor snailmail

Voor mijn eerste snailmail voor Diana maakt ik een envelopboekje. Wil jij ook een envelopboekje maken? Kijk mee hoe ik dat deed.




Zoek drie enveloppen. Snijd of knip de bovenste flap eraf en vouw de envelop dubbel met de open kant aan de buitenkant.
 
Geen leuke enveloppen voorhanden? Maak ze dan zelf van mooi papier.
 
Ik maakte zelf enveloppen van blauw (patroon)papier. Hiervoor gebruikte ik een standaard envelop als basis. Vouw de envelop helemaal open. Knip of snijd de bovenste flap eraf.
Trek dit sjabloon nu over op de achterkant van je papier. Knip het uit en vouw de drie punten naar het midden. Even vast lijmen en klaar is je eigen envelop.
 
 
 
Dan gaan we een harmonica vouwen. Vouw een stuk karton dat net zo breed is als de enveloppen op als een harmonica.

 
Plak de dubbel gevouwen enveloppen met lijm in de harmonica. 


 
 


 
Knip uit een mooi stuk karton een stuk voor de kaft. Je kunt ook twee lagen dik papier gebruiken. Vouw het dubbel en plak de harmonica met de enveloppen in het middel van je kaft.



Beplak de binnenkant eventueel met (patroon) papier.

 
En klaar is je envelopboekje. Vergeet vooral niet de voor- en binnenkant mooi te versieren.
Tip: bind een lintje om het boekje om het dicht te strikken.
 
 
 
Happy snailmail!

6 opmerkingen:

  1. dat is een mooie uitleg en dat ga ik gelijk proberen voor mijn volgende snailmail. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk gedaan! Dank je wel voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het ook proberen! Leuke blog heb je trouwens. Ik ga je volgen. Zelf ben ik ook sinds kort aan het bloggen en het snailmailen! Leuk om te doen, nietwaar? Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lotte! En bloggen is inderdaard heel leuk. Net als snailmailen! Heb je ook een blog? Leuk! Ik ga je volgen!

      Verwijderen
  4. This is such a cute idea...I love it! I also enjoy looking through your blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx Yasmeen! Great to have some foreign followers. Can you understand dutch?

      Verwijderen